LisasNewYork

SJU

Kategori: Förberedelser

Klockan är över 00.00 så tekniskt sett är det en vecka kvar tills jag åker till New York.
Jag bokade flyg igår. Direktflyg tur och retur blev billigare än en enkelresa med byte.. Strange, men mycket bra! Nu slipper jag oroa mig för att gå vilse på flygplatsen i Paris, Holland, Dublin eller Reykjavik. Behöver bara gå vilse på Arlanda och Newark, haha.
 
Så på söndag åker jag! Söndag 09.00 lämnar jag svensk mark. Boendet jag är bokad på låter inte kul alls faktiskt, men genom Svenska Kyrkan i New York har jag fått kontakt med några möjliga hyresvärdar som jag mejlar med. Det löser sig ska ni se!
 
Och så har jag hämtat ut mitt pass med visumet i. Direkt när jag hade hämtat ut det bläddrade jag igenom passet och hittade visumsidan. Vilken lättnadskänsla det var, vad jag har kämpat för detta!
 
...Så ni kan ju tänka er min panik när jag några timmar senare öppnar passet igen och ser att det plötsligt är en stor svart stämpel över hela visumet där det står "CANCELLED WITHOUT PREJUDICE". Det enda jag får ur mig är NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ! Förstod inte hur det hade gått till, kunde svära på att den inte varit där tidigare! Alla möjliga teorier snurrade genom mitt huvud; hade de nån magisk stämpel som de kunde aktivera om de ångrade att de hade utfärdat visumet? Var det en stämpel som aktiverades av ljus? Jag måste väl få öppna mitt pass utan att mitt visum blir ogiltigt?!?! Jag bröt ihop och grät och ropade NEJ NEJ NEJ...
 
MEN!
Sen bläddrade min lillebror i passet... och på nästa sida satt det GODKÄNDA visumet! Fy fan vilken lättnad! Jag var alldeles nervös och skakis i flera timmar efter det! De måste gjort något fel på det första, det med stämpeln. Herregud, är det meningen att jag ska få en hjärtattack?
 
Bara lite praktiska grejer kvar nu, som att packa och städa mitt rum osv... eller ja, egentligen är det jättemycket kvar att göra. Jag har en stressig vecka framför mig!
 
Hugs&kisses!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: