LisasNewYork

5

Kategori: Förberedelser

Fem dagar kvar tills jag åker, och idag kommer finaste Sabina och Asma hit och äter middag och säger hejdå. Fy så sorgligt! Jag kan inte fatta att jag kommer vara borta ifrån alla i över ett halvår, 6 månader. Så länge har jag aldrig varit borta förut. Och ca 620 mil hemifrån kommer jag vara. Ska klara mig själv i världens huvudstad. Klarar jag det så klarar jag fan allt.
 
Flygbiljetter har jag, pass har jag, visum har jag, I-20 har jag. Resväska, kläder och skor har jag. Boende har jag på gång, åtminstone för kommande två veckor. Det blir på ett hostel i ett tvåbäddsrum med någon random, men skitsamma. Jag får nog helt enkelt räkna med att flytta runt lite nu i början eftersom jag inte vill bo på the äckel-residence. Inbokat möte med skolledningen har jag, nästa torsdag 9.30 amerikansk tid.
 
Förvirringen är total just nu eftersom jag måste skaffa ett amerikanskt bankkonto och amerikanskt sim-kort när jag kommer dit. Kommer seriöst bara gå in på banken/telefonaffären och ba "Det här är vad jag behöver, HJÄLP." För jag har verkligen ingen aning om hur man gör. Visst kan jag använda mitt svenska bankkort men då tar de 35kr för varje automatuttag jag gör och lägger på 1,5% på allt jag köper. Dessutom är jag skitförvirrad över all tax och moms och skit som inte är inräknat i priset när man handlar grejer där borta. Och över checkar. De betalar tydligen ofta hyra/skolavgifter med checkar. WTF? Förvirrande till tusen! Och allt måste jag fixa sjääääälv. Jag som aldrig klarar nånting utan min lilla mamma haha. Hon har seriöst fixat 90% av vad som har behövt fixas inför New York. Utan henne hade det aldrig någonsin funkat!
 
Jaja, snart åker jag i alla fall. Sen går det som det går. Ett äventyr blir det garanterat!
 
Hugs&Kisses!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: