LisasNewYork

Måndag i New York

Kategori: Mitt liv i New York

Hej svejs. I morse när jag vaknade och tittade ut så snöade det för fullt utanför fönstret. Trist nog så övergick det till regn och det har regnat heeeela dagen. Trist väder :(
 
Efter lite ciabatta, banan och juice till frukost i sängen tog jag mig upp och duschade. Alla som bor på våningen delar på tre badrum med dusch, men det är superfräscht och fint och duscharna är såna där duschar där vattnet kommer från taket, som regn liksom. Awesome. 
 
Sen trotsade jag faktiskt regnet och tog mig ut på stan för att kika vad som finns i närheten. Gick väl ca 15 blocks nerför Broadway och handlade nagellack på Urban Outfitters och en dagbok på Barnes&Nobles och sen hittade jag ett Citibank-kontor där jag gick in och skaffade ett konto, ska be mamma gå till banken imorgon och föra över mina pengar till det kontot från mitt svenska. 
 
Vid typ 86:e gatan vände jag och började gå hemåt eftersom det börjat bli mörkt, stannade på Gristedes och handlade mat, lämnade sedan mat och väska på hostelet och gick ut igen för att köpa tandkräm som jag inte fick tag på på Gristedes. Gick in på den lilla "convenience store" på andra sidan gatan, mötte en man i dörren som verkade lite arg och när jag kom in luktade det krut i hela affären. Weeeeird. Dessutom tog de inte kort så jag gick typ 5 blocks till Duane Reed istället och köpte tandkräm där.  
 
Nu sitter jag i "vardagsrummet/köket" på hostelet och har precis ätit middag. Det blev broccoli med kalkon och mozzarella, tillagat i mikron. Köket består liksom av mikro, brödrost och vattenkokare. Men det var helt okej och nyttigare än McDonalds åtminstone! 
 
Jag har haft  en bra dag trots vädret, däremot har jag blivit sjuk :( Hostan är helt galen, låter som en arg gnu. Tjoho. Hoppas jag inte håller min tyska rumskamrat vaken hela natten pga hostan. 
 
Hugs&kisses!
 
 
Utsikt från mitt fönster.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: