LisasNewYork

Blizzard

Kategori: Mitt liv i New York

Hallå!
 
Nu sitter jag här på hostelet igen efter dagens äventyr. Började dagen med att vakna illamående, kul.. Men det gick över rätt snabbt som tur var. Blev varnad på vägen ut av personalen att snöstormen redan börjat och att jag skulle "be careful out there today". Det enda som hände på väg till skolan var dock att det snöade lite. Kom självklart för tidigt till skolan eftersom jag hade vaknat extra tidigt och tagit en extra tidig tunnelbana för att jag trodde det skulle vara storm... 
 
Hade först Alignment Class och lärde mig massor om viktöverföring, raka linjer och att förebygga skador. Sen åt jag lite och väntade på nästa class som blev Waacking. Helt underbart men så förbaskat svårt! Och som sagt är nivåerna helt galna. Gick på en All Levels Class så vissa var ju grymma, andra nybörjre som jag. Och Brian Green som vikarierade för Princess Lockeroo skulle ha oss att göra en extrem grej med ena armen, sama grej men i kanon med andra armen, plus en helt annan rhytm med benen. KAAAAAOS i hjärnan! Men så förbaskat roligt! Och så blir man så glad när man lyckas sätta nån stegkombination.
 
Vid 7 nån gång stängde BDC på grund av den kommande stormen som de har ställt in 3000 flyg, stängt skolor, satt kedjor på bussarnas hjul och och gett ut stora varningar för, tydligen ska vi få det värsta under natten och imorgon bitti och de ville se till att alla kom hem ordentligt. Jag åkte dock därifrån redan vid 4 nån gång för att äntligen skaffa ett amerikanskt telefonabbonnemang, så nu har jag nytt nummer om nån känner för att slösa pengar och ringa eller smsa mig. 13476159995 finns jag på i så fall. Annars kan ni ju ringa eller chatta med mig på skype där jag heter yellowbirdsfly. Sen handlade jag lite mat, har ett litet skafferi nu som består av plastpåsar på mitt golv, haha. Behöver inte handla på ett par dagar i alla fall, tror jag. Köpte även en filtreringsflaska så nu kan jag dricka kranvattnet utan problem. Woho! 
 
Nu ska jag väl titta på "Little miss sunshine" som visas här på hostelet för typ 7256:e gången. 
 
Hugs and kisses, Lisa 
 
 

Kommentarer

  • Britt Inger säger:

    Meen hej Lisa :)
    Så kul att jag fick bloggadressen av Barbro :)
    Nu hoppas jag få läsa o följa med på ALLT du får vara med om over there….
    ha det så gott, kram BrittInger

    2013-02-24 | 22:24:52
  • Britt Inger säger:

    Hej Lisa ;)
    Skrev en kommentar tidigare men vart den tog vägen har jag inte en aning om….
    Få se om den här kommer fram då…. Men det är ju så klart lååångt till Amerikat….
    Förstår att du har det bra o jag föjer dig på fb. Kommer att kolla här ifall du skriver nå tag :)
    Ha det så gott Lisa, kram från Britt Inger

    Svar: Vad roligt Britt Inger! Jag ska försöka skriva lite oftare, nu är det hemskt länge sen sist! Kram kram!
    Lisa

    2013-02-27 | 17:38:05

Kommentera inlägget här: