LisasNewYork

20 miljoner nervösa sammanbrott...

Kategori: Förberedelser

... har jag varit med om under de senaste veckorna. Känns det som. Jag har varit så sjukt stressad över allt som måste fixas, DS-160 som ska fyllas i korrekt, CSN-beslut som inte kommer, och så vidare. Men igår fick jag äntligen mitt CSN-intyg och kunde pusta ut! ALLT VAR FÄRDIGT inför visumintervjun på ambassaden på måndag!
 
Trodde jag! Inatt låg jag och funderade över om mitt kvitto från banken på att jag betalat expeditionsavgiften för visumansökan verkligen hade en stämpel från bankkontoret, för det var tydligen jätteviktigt. Så när jag gick upp imorse var det första jag gjorde att leta igenom alla papper för att se om det fanns nån stämpel, men jag hittade inte kvittot och insåg att jag inte ens varit på nån bank och betalat den där avgiften. Jag hade inte betalt den jävla viktiga avgiften och det var lördag, ingen bank hade öppet och internetkvitto var absolut inte acceptabelt enligt ambassaden. Vad fan gör man? Jag gick omkring i huset och mumlade "Det är kört. Det är fan kört. Det blir inget.." osv tills mamma tog tag i saken och sökte igenom halva internet efter en lördagsöppen bank, hittade en i Stockholm, och ringde sin syster och bad henne gå dit och betala avgiften i mitt namn och se till att kvittot blev stämplat. Min mamma kan lösa nästan vad som helst. Jag älskar dig mamma!
 
Så imorgon (idag..) bär det av till Stockhholm med pappa för att hämta kvittot hos moster, äta middag och sova hos min syster och hennes familj och sen pallra sig upp och ta sig till Amerikanska Ambassaden på måndag morgon. Går allt som det ska så får jag snart mitt visum och kan boka en flygbiljett till andra sidan Atlanten. Håll alla era tummar!
 
Hugs & kisses,
Lisa

Kommentarer

  • Sabina säger:

    Hoppas att allt löser sig! Och vilken mamma du har :)
    Jag håller alla mina tummar och tåg för att det ska lösa sig o bli bra! Puss på dig vännen!! <3

    Svar: Tack! <3 Ja mamma är bäst! Puss <3
    Lisa

    2013-01-06 | 12:05:46
    Bloggadress: http://www.sabinasbild.blogg.se

Kommentera inlägget här: